Az első nap: Tekergés

A várva-várt első napon az Árpád-kilátóhoz tekertünk el délelőtt, majd ebéd után a Rózsika forrásnál tartott pihenőt követően, a solymári Szarkavárat vettük célba.

A tábor első napját, egy rövid, játékos bemutatkozással kezdtük, hogy megismerhessük egymást. Amikor már mindenki tudta, hogy kit hogyan hívnak, kezdetét vette az első megmérettetés, amelyet még rengeteg követett a tábor folyamán. Ezeknek a versenyeknek a győzteseit díjjakkal jutalmaztuk! Az első versenyt akár bemelegítésnek is tekinthettük, a feladat az volt, hogy minél gyorsabban kerüljék meg a Hidegkúti Sport Club pályáját a kétkerekű járgányaikkal. Természetesen a jutalom elegendő motiváció volt ahhoz, hogy minden gyerkőc rajthoz állhasson. A verseny végeztével népszámlálást tartottunk, és felkészültünk az első közös kerékpártúránkra! Ez az út az Árpád-kilátóhoz vezetett, amelyet a repteret szegélyező úton értünk el. Az időjárás megviselte a lelkes társaságot, hiszen olyan úton haladtunk hosszabb távon, ahol nem volt árnyék, ezért siettünk az erdő széléig, ahol ivószünetet tartottunk. Innentől az erdő kiváló menedéket nyújtott a napsugarak elől, így innentől már csak a keskenyebb lejtőkkel kellett megküzdenünk, ami nem lehetett akadály előttünk! Szépen lassan csorgott lefelé a brigád. Élvezték a gyerekek, de abba nem gondoltak még bele, hogy ahol szuper, élvezetes lejtmenet, ott "kopogtat" a hegymászás is. :) A kilátóhoz felérve gyönyörű kilátás tárult a szemünk elé. A terméskőből épült, népies stílusú építmény kiváló kilátást nyújtott a hidakkal ívelt Dunára és a Budai hegység déli és nyugati vonulataira.

Az itt eltöltött idő alatt kipihentük az út fáradalmait, oltottuk szomjunkat, majd felkészültünk a hazaútra.A létszám ellenőrzés után célba vettük a főhadiszállásunkat, hiszen meleg ebéd várta a vidám társaságot. A kétfogásos ebéd efogyasztása után, rövid szabadidős foglalkozás következett. Itt rengetek kikapcsolódási lehetőség közül választhattunk: legtöbben focizni mentek, de volt aki csocsózott, asztali teniszezett, billiárdozott de olyan is volt, aki csak lepihent a ventillátorok elé a fotelba. Következő célpontunk, a solymári Szarkavár volt, melyet a Rózsika forrás érintésével közelítettünk meg. A Rózsika forrásnál ismét pihenőt tartottunk, itt volt alkalmunk közös játékokat játszani es a patakban lehűteni a zsibbadó végtagjainkat. Innen hamar elértük a Szarkavárat, amely egy középkori vár, többek között Mátyás királyunk vadászatainak kedvelt központja volt.

A török megszállás alatt teljesen lerombolták, és csak 1990 körül építették fel korábbi képére. Vastag várfal ölelte körbe a több lakóépületet, egy öregtornyot és egy mélykutat. A várat nehéz volt megközelíteni, hiszen egy  dombra épült, melyre mély, murvás út vezetett fel, de meglepődve tapasztaltuk a kis tekergők ügyességét és kitartását! Miután kigyönyörködtük magunk a tájban, elindultunk a sportpálya felé, hiszen első napunk a végéhez közelített. Rendkívül jól bírták a "bemelegítést" a gyerekek,  a végén még várta őket egy kis meglepetés, a napvégi dinnye evés! A behűtött, friss dinnyét jóízüen fogyasztották el a gyerekek. Az első nap megpróbáltatásait, a fiatalabbak ugyanolyan jól bírták, mint a náluk pár évvel idősebb fiuk-és lányok, de azért mindenki kimerült napvégére, és biztosan nem volt probléma az elalvással este.

Tovább a cikkhez tartozó galériához